HTML

Miért?

Az ember mindig, mindent kipróbál. Ha nem akarja akkor is.

Iratkozz fel, telepíts!

Ezeket mondtátok az előbb.

Címkék

It megoldások ajánló

Nincs megjeleníthető elem

Benzinló

Nincs megjeleníthető elem

Budapesti parkolás: ha fizetsz is megbüntetnek! (frissítve)

2008.05.20. 16:55 Richárd

Hiába van parkolójegyed, a láthatatlan zónák keresztbe tesznek.
Tisztességes vagy, de megbüntetnek, mert a tájékoztatásodra nem telik a beszedett büntetésekből, csak Audikra a vezetőknek és a politikusoknak.
Igen, ilyen a szolgálató és gondoskodó város. Budapest, Magyarország, 2008.

Épp most írtam a motoros parkolás érdekességeiről, aztán be kellett mennem a "városba" kocsival, és tessék, rögtön megvan a baj: megbüntet a köcsög parkolós cég, pedig még érvényes jegyem is van.

Mikor mentem vissza kocsihoz elég értetlenül néztem a kék csomagot, és egy percig még az sem segített, hogy elolvastam az indokot: "Fővárosi övezetben parkolt".
Hát hol máshol bazdmeg, a Fővárosban vagyok!!!
Aztán persze előkúszott az agyam hátsó szegletéből egy emlék, hogy olvastam olyanról régen, hogy itt különböző rablócégek voltak különböző zónákban, de valahogy azt hittem, hogy ez már a múlt, mert most már itt az új évezred, a 21. század, itt van a digitális kor, meg minden.
Hát a faszt.

Itt még kérem mindig a naív polgárt szivatják.
Nem a köcsögöt, aki megáll a kereszteződésben a zebrán, hanem azt, aki volt olyan hülye, hogy az autójához legközelebbi parkolóórából vette a jegyet!
Igen, amelyikből vettem, az kb. 10 méterre volt, amelyikből kellett volna, az meg 30 egy sarok mögött, amit meg láthattam volna, az meg kb. 200 méterre.

Épp ott volt még a kedves ellenőr is, akit gyorsan elkaptam, hogy akkor most ezt hogy?
Ő persze rögtön tudta mondani, hogy én vagyok a hülye, mert nekem tudnom kell, hogy a kerületi és a fővárosi parkolóórák különböznek, meg különben is a táblákon rajta vannak az övezetek, és ő amúgy is jó fej, mert megengedik neki, hogy a kereszteződéstől számított 3. autóig, ha van jegy, csak másik övezetbe tartozó, ne büntessen.
Megszámoltam, a 4. voltam a sorban. No komment, köszi a megértést, és azt a feleslegesen kidobott kb. 2500 Ft-ot.

Persze mondta rögtön, hogy ha akarok menjek el a központba a Dohány utcába és verjem ki a balhét, mert ő csak a dolgát tette, de úgy sem érek vele semmit.
Nem tudom van-e értelme, mert ugye én vagyok a törvénysértő, én vagyok a szabályszegő, stb.
Most menjek oda, csesszek el legalább két órát azért, hogy fölöslegesen ordibáljak, aztán úgy is elküldenek az anyámba, az erre kiképzett ügyfélszolgálatis pitbullok?
Nem tudom megéri-e de lehet, hogy rászánom az időt legalább a feszültséglevezetés miatt...

Az a legbosszantóbb az egészben, hogy abszolút vétlennek érzem magam, és még is ki kell dobnom egy csomó pénzt az ablakon.
Honnan a faszból tudjam, hogy vannak ilyenek, hogy övezetek?
Honnan tudjam, ha befordulok a sarkon, akkor már más rabó büntet?
Nem vagyok pesti, dolgozni is rövid ideje dolgozok itt, még a kerületek határait is csak sejtem, nem hogy különböző szaros parkoló zónákat.

A parkolóőrrel folytatott vita után egyébként megnéztem azt az órát, amelyikből vásároltam, és nem, egy betű infó sem volt rajta arról, hogy kedves ügyfelünk, ez csak az Andrássy útra érvényes, ha nem itt parkol, kérjük fáradjon át egy másik órához.
Megnéztem a táblát, amelyiken szintén nem derült ki számomra, hogy most ez másik cég, másik övezet, lehet hogy azért, mert kedves graffitisek összefirkálták/ragasztgatták, a fenntartó főváros pedig lusta volt megtisztítani a beszedett parkoló bírságokból.
Egyébként, ha nem lett volna koszos, akkor sem tudtam volna, hogy itt más van, illetve, hogy az övezet jelek, amik kb. 3 cm-esek a táblán, jelentenek mást is a díjak nagyságán kívül.

De most faszán megbüntettek, és úgy érzem vétlenül.
Volt már, hogy úgy bűntettek meg, hogy tudtam rossz helyen állok (Margit híd déli oldala, használaton kívüli taxidroszt).
Volt már, hogy úgy bűntettek meg, hogy benéztem a táblát.
Mindegyik bosszantott, mert tudtam, én voltam a hülye, vagy a figyelmetlen.

Most viszont nem én voltam a hülye, hiába tudom, hogy a nem tudás nem mentesít, mégis átvágás szaga a dolognak...
Érdekes, ha egy cég megtévesztően reklámoz, legalább látszatból megbüntetik. De a fővárosnak nem jár semmi a tudatos félretájékoztatásért?
Naponta hány embert húznak le tízszeresen, mert rossz zónából veszi a köcsög parkolójegyet?

Ha beszedi a főváros a kerület, vagy a tököm tudja kicsoda a rohadt sok pénzt a parkolásokból és a bírságokból, miért nem képes értelmesen kitáblázni esetleg? Ha már ilyen faszok ugye, hogy nem képesek egy kerületté nyilvánítani ezt az egész várost)..
Miért nem lehet egy övezet, aztán a parkolók száma alapján úgy is el lehet dönteni, hogy arányaiba kihez mennyi pénzt kell leosztani?
De persze megint naív vagyok: ez az egész nem arról szól, hogy szolgáltasson a város, hogy figyeljen oda a lakókra, esetleg a túristákra.
Ez megint arról szól, hogy legyenek olyan kiskapuk, hogy még a törvénytisztelő állampolgárokat is le lehessen húzni, hogy a kedves vezetőknek legyen miből A6, meg terepjáró.
Főváros: köszönöm szépen!

Frissítés: a kommentek hatására kevés reménnyel ugyan, de bementem a Centrum Parkolóhoz a Dohány utcába, és meglepően könnyedén töröltettem a büntetést.
Így az értetlen alultájokz tatásnak köszönhető bűnömért "csak" az időmmel kellett fizetnem.
Részletek itt.

10 komment

Alternatív címlapra!Iratkozz fel a Feedre!

Címkék: budapest közlekedés magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://probadolog.blog.hu/api/trackback/id/tr51478836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vomit 2008.05.21. 08:22:55

azta JBQA az osszes gennyszivonak ebben az orszagban

akárki 2008.05.21. 09:14:56

Én amit igazságtalannak érzek és nem tudok ellene tenni, azt leutazom a BKV-n :)

Richárd · http://probadolog.blog.hu 2008.05.21. 09:17:28

akárki:
Én meg inkább motorozok helyette, mert a BKV sokszor nem járható út számomra az átszállások és a szorított programok miatt.
De van, hogy nem tudom kihagyni azt, hogy autóval jöjjek sajnos... :-(

Riote 2008.05.21. 10:46:02

Ugyanígy megkaptam a büntetést (a másik cégnél) érvényes jegyemre a sarokhoz közel. Sajnos nem tudtam elkapni az ellenőrt, pedig kb. 7 percet voltam távol! Szerintem nagyon igyekezhetett...
A Dohány utcában azért TÖRÖLTÉK a büntetést némi eszmecsere után. Ráment úgy másfél órám.

Szomszédutca 2008.05.21. 11:03:13

Velem is megtörtént. Bementem az ügyfélszolgálatra, vártam 2 percet, odaadtam a másik cég automatájából származó jegyet. A hölgy mosolygott és kitörölte a büntetést.
Egyébként tényleg sehol nincs kiírva melyik automata melyik keresztutcára nem érvényes.

Richárd · http://probadolog.blog.hu 2008.05.21. 11:06:32

Riote, Szomszédutca: köszi, reményt adtok, még is megpróbálom...

TGV 2008.05.21. 14:02:31

en is igy jartam. leparkoltam a kocsit, vettem jegyet, csak gyanus lett, hogy 8. keruleti onkormanyzat mellett miert vannak ures helyek. Jobban megneztem es lattam, hogy odebb kell mennem. 2 utcaval odebb megb@szott a cenrum "fovarosi jegye volt" felkialtassal.

Richárd · http://probadolog.blog.hu 2008.05.21. 16:46:13

Köszi a tippet, bementem a Centrum parkolóhoz, és hihetelten egyszerűséggel törötletem a büntetést.
Rutinszerűen, egy kis oktatást kapva törölte a csaj az ügyet.
Tulajdonképpen így díjazzák azt akik veszik a fáradtságot egy személyes találkozóra, akiknek meg nincs idejük vagy lehetőségük, azok meg bekaohatják jól.
Részletek itt:
probadolog.blog.hu/2008/05/21/a_centrum_parkolonak_az_idonkkel_is_fizetunk

Én 2008.05.21. 19:25:01

Eccerűen kell ezt megoldani!
Megrendeltem egy Európában bevált közlekedési ezközt, a mopedautót!
A parkolóőr bekaphatja, én meg nem ázok-fázok, és a bevásárlást is meg tudom vele oldani!
Ha egyedül utazom, a rendőr is bekaphatja!!!
A dugókban más sem tud gyorsabban menni, ergó nem akadályozok senkit!
Ja, ezért vezették be segédmotorokra a rendszámot?
DE AZOKRA MÉG NEM KELL PARKOLÓJEGY!

Ingyenparkolo 2008.07.01. 16:58:58

Ingyen parkolási lehetőség a VI. ker. Lendvay u. 14-16 előtt, közel a Hősök teréhez! Nem kell más hozzá, csak egy trafikban kapható POLICE feliratú matrica. Kipróbáltam, működik a dolog!!! Itt van a rendőri őrezred épülete. 2006-ban újra aszfaltozták a járdát, és a munkálatok után, valahogy máshova került a megállni tilos tábla. Pár ottani autóst addig sem zavart a tábla, ahogy az a csatolt képeken is látszik, nekik is kint volt a POLICE embléma szélvédő mögött! Érdekes, hogy az útburkolati jelek (kettő is)ugyan ott maradt az aszfaltozás után is, mint ahogy az új, 2008-as képeken látható, de a tábla kb. 25 méterrel távolabbra vándorolt. Az egyik útburkolati jel meghatározza a parkolási lehetőség kezdetét, a másik, sárga vonal pedig jelzi, hogy hol nem lehet parkolni. Megjegyzem a parkoló őrök azt mondták, hogy azért nem büntetik meg az ott jegy nélkül állókat, mert az a sárga vonal magánterületet jelöl, és ott ők nem büntethetnek. Ez új értelmezése a jogszabályoknak. A tábla és az útburkolati jelek "ütik" egymást az aszfaltozás után. Lehet, hogy a megállni tilos táblát engedély nélkül helyezték át? Az egyik ott parkoló, a szélvédő mögé elhelyezett "rendőrség" feliratú matricával ellátott, CIVIL autó műszerfalán még egy engedély is szerepel, amin az van, hogy valahol, egy belső parkolóban parkolhat az autó. Ezt az engedélyt egy magas rendfokozatú BM. tiszt írta alá. A parkoló őrök azt mondják, hogy "jól látható helyre rakjam ki a "police" emblémát, és akkor nem büntethetnek meg a főnökük utasítása alapján! Ez érdekes...!

A mai napon már csak egy "civil rendőr autónak" volt a szélvédője mögött a trafikos embléma, de a parkoló őr továbbra sem bünteti meg őket!!!

süti beállítások módosítása