
Mert ugye a Plus fő vonzereje az ár volt (kicsi árak vagy mi) és ezt kéne összehozni a saját imidzsükkel, aminél eddig inkább a minőséget kommunikáltak.
Mit lehet ilyenkor tenni? Vegyünk példát a "nagyokról", és nyúljuk le marketing trükkjüket!
Kitalálták hát a saját gazdaságos márkájukat az "S Budget" (S Büdzsé ?!) néven.
Megcsinálták, azt, amit a TESCO jó pár évvel ezelőtt. Azt, aminek az elfeledtetésére ma százmilliókat költ a kék-piros csíkos áruházlánc.
Akkoriban ugyan ez jó választás volt a Tescónak, hiszen mindenki ment ész nélkül gazdaságosan vásárolni. Persze szar termékeket. Na jó ne legyünk ennyire szőrősszívűek, nem volt minden szar, csak úgy a 90%-a.
A vásárlók kipróbáltak egy-egy olcsó terméket, aztán általában többet sem. Biztos mindenki emlékszik a Tesco papírzsebkendőre, műzlire, stb.
Persze vásárolták (és vásárolják ma is )az emberek az olcsó cuccokat, fel is zavarodott a piac. Nem véletlen, hogy a "márkás" termékek gyártói saját kampányokat csinálnak több-kevesebb sikerrel, de ez más kérdés.
A Tescó, ma azzal küzd (itthon), hogy behozza azokat a termékeit a köztudatba, amik jók, minőségiek, és igazból nem is olcsók. Ez a Tesco színes téma.
Ilyen márkanév alatt valóban jó termékek vannak. Finom sütik, csokik, tejtermékek. Finomak és igényesek, de egy gond van velük: rajtuk van a Tescó logó. Így például egy Tesco színes bon-bont biztos, hogy senki nem visz ajándékba, akármilyen finom is lehet az.
Miért? Mert a legtöbb ember tudatában a Tesco=gazdaságos, olcsó, szar. Ilyet nem adok ajándékba, mert kiröhögnek, hogy "csórikám nem hajlandó plusz 100 forintot költeni, ha ajándékot visz".
Ez kezdődött jó pár éve a Tescónál a gazdaságos márka bevezetésével.
Erre a rögös útra akar rálépni a spár: bevezeti az olcsó terméket (felháborítón,amatőr és katasztrofális reklámkampánnyal és névvel), a saját imidzsét lehúzza a mélybe (mert a spár most magasabbra van pozicionálva az emberek fejében, mint egy teszkó, plusz, aldi, lidl, penny, stb.), aztán majd küzdhet azért, pár év múlva, hogy mindezt rendbe tegye. Vagy sikerül, vagy nem.