HTML

Miért?

Az ember mindig, mindent kipróbál. Ha nem akarja akkor is.

Iratkozz fel, telepíts!

Ezeket mondtátok az előbb.

Címkék

It megoldások ajánló

Nincs megjeleníthető elem

Benzinló

Nincs megjeleníthető elem

Spar gazdaságos: Tanuljunk a Tescótól! ...hibázni

2008.04.14. 11:40 Richárd

Biztos kétségbe estek a spár marketingesei, amikor megkapták a feladatot, hogy a frissen felvásárolt Plus üzletlánc célközönségét be kell olvasztani a saját vásárlóik közé.
Mert ugye a Plus fő vonzereje az ár volt (kicsi árak vagy mi) és ezt kéne összehozni a saját imidzsükkel, aminél eddig inkább a minőséget kommunikáltak.

Mit lehet ilyenkor tenni? Vegyünk példát a "nagyokról", és nyúljuk le marketing trükkjüket!
Kitalálták hát a saját gazdaságos márkájukat az "S Budget" (S Büdzsé ?!) néven.
Megcsinálták, azt, amit a TESCO jó pár évvel ezelőtt. Azt, aminek az elfeledtetésére ma százmilliókat költ a kék-piros csíkos áruházlánc.

Akkoriban ugyan ez jó választás volt a Tescónak, hiszen mindenki ment ész nélkül gazdaságosan vásárolni. Persze szar termékeket. Na jó ne legyünk ennyire szőrősszívűek, nem volt minden szar, csak úgy a 90%-a.
A vásárlók kipróbáltak egy-egy olcsó terméket, aztán általában többet sem. Biztos mindenki emlékszik a Tesco papírzsebkendőre, műzlire, stb.
Persze vásárolták (és vásárolják ma is )az emberek az olcsó cuccokat, fel is zavarodott a piac. Nem véletlen, hogy a "márkás" termékek gyártói saját kampányokat csinálnak több-kevesebb sikerrel, de ez más kérdés.

A Tescó, ma azzal küzd (itthon), hogy behozza azokat a termékeit a köztudatba, amik jók, minőségiek, és igazból nem is olcsók. Ez a Tesco színes téma.
Ilyen márkanév alatt valóban jó termékek vannak. Finom sütik, csokik, tejtermékek. Finomak és igényesek, de egy gond van velük: rajtuk van a Tescó logó. Így például egy Tesco színes bon-bont biztos, hogy senki nem visz ajándékba, akármilyen finom is lehet az.
Miért? Mert a legtöbb ember tudatában a Tesco=gazdaságos, olcsó, szar. Ilyet nem adok ajándékba, mert kiröhögnek, hogy "csórikám nem hajlandó plusz 100 forintot költeni, ha ajándékot visz".
Ez kezdődött jó pár éve a Tescónál a gazdaságos márka bevezetésével.

Erre a rögös útra akar rálépni a spár: bevezeti az olcsó terméket (felháborítón,amatőr és katasztrofális reklámkampánnyal és névvel), a saját imidzsét lehúzza a mélybe (mert a spár most magasabbra van pozicionálva az emberek fejében, mint egy teszkó, plusz, aldi, lidl, penny, stb.), aztán majd küzdhet azért, pár év múlva, hogy mindezt rendbe tegye. Vagy sikerül, vagy nem.

5 komment

Alternatív címlapra!Iratkozz fel a Feedre!

Címkék: marketing kampány reklám tesco spar

A bejegyzés trackback címe:

https://probadolog.blog.hu/api/trackback/id/tr79424859

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: ogezo.Co.ke 2018.03.25. 23:43:11

Martin Gore új szólóalbuma - B-oldal

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

W 2008.04.21. 12:38:35

Azért a plus-os "kicsi árak" is érdekes volt...

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.21. 18:35:25

Én azért továbbra is maradok a sparnál.mert tényleg elfogadható a termékek minősége.Na jó,ezt a budget-szart persze elfelejtem:D

ystuc 146ti 2008.04.21. 21:42:46

Mikor először láttam a tévében ezt a szart, tátva maradt a szám... Könyörgöm, mi ez a retek? Béna pénztárca, szar szöveg, unalmas az egész. Tényleg rosszul lettem tőle. Pedig a Spar tényleg elfogadható (volt)...
De végül is a negatív reklám is reklám, beszélünk róla, megy a köztudatba. De hosszú távon tényleg az lesz, ami a Tecsóval.

Lajos 2008.04.22. 08:57:41

Azért a Plus nagyon jó sajátmárkás termékeket vezetett be, még csak nem is "Plus gazdaságos" vagy valami hasonló néven, hanem különböző fantázianeveken. Régen rühelltem ott vásárolni, a lepusztult, "occsó" fíling miatt, most meg már sajnálom, hogy meg fog szűnni...
A Sparnak ez a "budget" ötlete nagyon gáz, pláne ha azt nézzük, hogy vannak bio cuccai is, nem bio cuccokkal megegyező (tehát más bio cuccoknál olcsóbb) áron.
Ezt jól elkúrták.

én vaágyok nem okosz 2008.04.22. 13:43:35

Mi a baj a Lidllel? Én ott vásárolok és jó.
süti beállítások módosítása