A hétvégén hallottam, hogy egy cég épp az APEH-hal küzd. Ez nem újdonság, nincs vele egyedül, de itt az ok az érdekes számomra. Ugyanis "kedvenc" intézményünk úgy döntött, hogy szerinte a vállalkozás által bejelentett bevételek nem állnak arányban a megjelentetett hirdetések mennyiségével.
Szerintük a buszreklámok, meg a plakátok mennyisége nem egyeztethető össze a forgalommal.
Most ne menjünk bele abba, hogy ez jogos vagy nem jogos, illetve mikor érdemes hirdetni, vagy valódi hirdetésekről van-e szó (egyébként úgy tudom, hogy igen).
Inkább maga az elv az elgondolkodtató, hogy ilyen alapján is megindítanak vizsgálatot.
Az jutott az eszembe, hogy vajon az on-line hirdetéseket is ilyen nagy vehemenciával vizsgálják?
Azt is figyelik, mérik, hogy ha sokszor jelenünk meg a Google Adwords-ben, akkor az már gyanús?
Vagy ha túl sokat licitálunk az első pozícióért az már nem fér össze a többi számmal? Valós-e az on-line marketing kampány volumene?
Vagy lehet, hogy az on-line világ azért még kiesik az APEH látóköréből (a weblapjuk és az elektronikus adóbevallás módszere erre enged következtetni), és ez egy újabb rés lehetőség amit kihasználhatnak a csalók, adóelkerülők adózók?
Keveset tudok az ügy hátteréről, mert nem tudom pl, hogy indultak el ezen az úton?
Vajon az utcán sétálgató adókommandós strigulázza a hirdetéseket, és ha sokszor találkozik egy céggel, akkor meg kell nézni, mert ott büdös valami? Hisz az APEH elv ismert: minden adózó csal.
Vagy egyszerűen ez is egy feljelentés álcázása? Persze lehet, hogy mindez a könyvekből derült ki.
Nem tudom, de úgy tűnik, hogy a hatóság figyelme egyre kiterjedtebb (mármint, ha pénzbeszedésről van szó, mert pl. a rendőrség az on-line ügyekben még nem túl aktív).
Ha egyszer eljutnak odáig, hogy az on-line világot is mélyebben vizsgálják, akkor majd erre is jobban oda kell figyelni, mert az ügyetlenül hirdető többet veszthet, mint a vállakozás oldalán eltévedő látogatók, a rossz konverziós arány, vagy a rosszul elköltött marketingkeret.