HTML

Miért?

Az ember mindig, mindent kipróbál. Ha nem akarja akkor is.

Iratkozz fel, telepíts!

Ezeket mondtátok az előbb.

Címkék

It megoldások ajánló

Nincs megjeleníthető elem

Benzinló

Nincs megjeleníthető elem

DSLR fényképező videó felvétellel. Már ideje volt

2008.08.29. 00:37 Richárd

Amikor több, mint 4 éve vettem a fényképezőmet (Sony DSC- F828), nem gondoltam, hogy ilyen sokáig kihúzza. Szeretem a gépet, de már rég óta le akartam cserélni.

A csere-vágynak egy oka volt: nagyobb érzékelőt szerettem volna. A körömnyi méretű (8.80 x 6.60 mm, 0.58 cm²) érzékelő sok korlátot szab a minőségnek.

Minden mást szeretek a gépen: a zoom tartományt, a videó felvételt, a "kicsi" méretet: nem cseréltem.

Már régen vettem volna tükörreflexesre, de egyetlen igazán fontos dolog tartott vissza: a videó felvétel hiánya.

 

Most ez a korlát ledőlt.

A Nikon bejelentette az első tükörreflexest, amelyik videót tud felvenni, ráadásul nem is akármilyet: HD minőségűt.

 

Tulajdonképpen meglepett ez a lépés pont a Nikontól.

A videófelvételre alkalmas tükörreflexesnek már épp itt volt az ideje.

 

Lassan egy éve már minden gyártónak van kint olyan gépe, amelyik tud élőképet az LCD-n, innentől fogva a videó rögzítés (szinte) csak szoftveres kérdés.

De arra számítottam, az első az Olympus lesz, hiszen az igazi újdonságokat (érzékelő tisztítás, élőkép az LCD-n, micro 4/3 rendszer) a tükörreflexes kategóriában ő hozta elsőnek az utóbbi időben.

Még mondjuk a Sonyból is kinéztem volna, mert ő is elég innovatív, de a Nikontól vártam utoljára.

 

De tulajdonképpen a sorrend valószínűleg mindegy.

Mivel közeledik a Photokina, várható, hogy még az idén bejelenti pár gyártó a videós tükörreflexes gépeket, de legkésőbb tavasszal biztos.

Kíváncsian várom a fejleményeket! 

2 komment

Alternatív címlapra!Iratkozz fel a Feedre!

Címkék: videó fényképező nikon dslr

A bejegyzés trackback címe:

https://probadolog.blog.hu/api/trackback/id/tr76638642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fighter · http://fighter.blogter.hu 2008.08.29. 09:07:18

a sanyi 828, a forgatható obis kompakt volt?
nem tudom hanyas volt, ha nem ez, de abba a cybershoot formába szerelmes lettem...

Richárd · http://probadolog.blog.hu 2008.08.29. 09:11:08

fighter:
Igen, a 828-nak el lehet forgatni a kijelzőt az obihoz képest.
Nagyon praktikus és nagyon stramm felépítés.
Én is elsőre megszerettem, és biztos hiányozni fog, ha egyszer váltok, mert nagyon jó ötlet volt ez a konstrukció.

itt vannak a részletei, csak úgy emlékül:

www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscf828.asp
süti beállítások módosítása